• Despre AIAS

    Despre AIAS

  • Care sunt atribuțiile principale ale AIAS?

    Care sunt atribuțiile principale ale AIAS?

  • Recomandări de siguranță

    Recomandări de siguranță

Notificare privind redenumirea Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile

Având în vedere Ordonanța Guvernului nr. 17 din 29 august 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 755 din 31 august 2018, vă notificăm cu privire la faptul că Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a fost redenumit, noua denumire fiind AUTORITATEA DE INVESTIGAȚII ȘI ANALIZĂ PENTRU SIGURANȚA AVIAȚIEI CIVILE (AIAS).

SR-98

Istoric recomandare
SR-98.IG.2017-08-24.TL-96STAR.YR-5397.BV
Emitent: AIAS
Destinatar: Institutul de Investigare al Accidentelor Aviatice (AAII - Cehia)
Data transmiterii: 26/09/2018
Text recomandare: Se recomandă producătorului aeronavei TL ULTRALIGHT s.r.o. din Republica Cehă, ca procesului de îmbinare prin sudură a celor două elemente care compun suportul arcului să i se aplice tratamentul termic de normalizare în vederea înlăturării zonei de influență termică, înlăturând astfel structura defectuasă a îmbinării.
Emitent: TL-ULTRALIGHT s.r.o., Republica Cehă
Destinatar: AIAS
Data transmiterii: 10/10/2018
Text răspuns: În ceea ce privește certificarea valabilă a TL 96 STAR, aprobată de LAA Cehia, cu privire la manualul POH autorizat de LAA Cehia, și din cauza faptului că această aeronavă nu se mai fabrică de mai mult de 10 ani, noi nu vom modifica tehnologia sau construcția trenului de aterizare de bot. Funcționarea efectivă a TL-96 STAR a arătat că dacă aeronava este operată și întreținută conform instrucțunilor oferite în cadrul POH (inspecții periodice), care sunt de asemenea efectuate de o persoană instruită în TL sau de un centru de service TL (așa cum se menționează în manualul POH, Capitolul 7), o eventuală fisură într-un loc critic este descoperită cu mult înainte de o propagare periculoasă a fisurii. Înregistrările disponibile legate de întreținere ale YR-5397 conțin deficiențe semnificative care indică faptul că întreținerea nu a fost efectuată conform instrucțiunilor oferite în cadrul POH. Nu se poate confirma nici dacă a fost efectuată vreodată o inspecție vizuală a unei părți critice a vreunui șasiu al trenului de aterizare de bot. Într-un astfel de caz, TL-ULTRALIGHT nu mai poate garanta operarea în siguranță a niciunuia dintre produsele sale. În prezent producem alte 3 tipuri de avioane la care sistemul trenului de aterizare de bot este proiectat cu o construcție și tehnologie diferite.
   

Studii și analize

Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile elaborează studii de specialitate, analize specifice și buletine informative privind siguranța aviației civile.

Pentru mai multe informații, click aici.

Rapoarte de investigație

AIAS execută investigații tehnice ale evenimentelor de aviație civilă, cu scopul determinării faptelor, cauzelor și împrejurărilor care au dus la producerea acestora.

Pentru mai multe informații, click aici.

Recomandări de siguranță

Autoritatea de Investigații și Analiza pentru Siguranța Aviației Civile emite recomandări de siguranță a zborului, pe baza unor studii sau a analizei unei serii de investigații.

Pentru mai multe informații, click aici.